Tak jak Ja was umiłowałem ... J 13, 31-33a. 34-35

 Po wyjściu Judasza z wieczernika Jezus powiedział: «Syn Człowieczy został teraz otoczony chwałą, a w Nim Bóg został chwałą otoczony. Jeżeli Bóg został w Nim otoczony chwałą, to i Bóg Go otoczy chwałą w sobie samym, i to zaraz Go chwałą otoczy.

      Dzieci, jeszcze krótko jestem z wami. Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem; żebyście i wy tak się miłowali wzajemnie. Po tym wszyscy poznają, że jesteście uczniami moimi, jeśli będziecie się wzajemnie miłowali».




Bardzo jasne słowa Jezusa. Nie trzeba więc komentarzy. Jak kocha Jezus? Po oddanie życia. 
Czy jestem zdolny tak kochać sam z siebie? Nigdy w życiu. Ale jestem zdolny gdy kocha we mnie Jezus. Pozwolić Jemu kochać we mnie. A to oznacza moją śmierć. Boisz się? A przecież umrze jedynie to, co kochać nie potrafi! Ale to i tak przerażające, bo to ja mam umrzeć. Tego też nie potrafię. Jasne, że nie. Ale Jezus jest Drogą. On jest Mistrzem. Nauczy mnie. I da mi życie. Pełnię życia. I śmierci już nie będzie. 

Komentarze