Latorośl nie może przynosić owocu sama z siebie ... J 15, 1-8

 



Jezus powiedział do swoich uczniów:
«Ja jestem prawdziwym krzewem winnym, a Ojciec mój jest tym, który go uprawia. Każdą latorośl, która nie przynosi we Mnie owocu, odcina, a każdą, która przynosi owoc, oczyszcza, aby przynosiła owoc obfitszy. Wy już jesteście czyści dzięki słowu, które wypowiedziałem do was. Trwajcie we Mnie, a Ja w was będę trwać. Podobnie jak latorośl nie może przynosić owocu sama z siebie – jeśli nie trwa w winnym krzewie – tak samo i wy, jeżeli we Mnie trwać nie będziecie.
Ja jestem krzewem winnym, wy – latoroślami. Kto trwa we Mnie, a Ja w nim, ten przynosi owoc obfity, ponieważ beze Mnie nic nie możecie uczynić. Ten, kto nie trwa we Mnie, zostanie wyrzucony jak winna latorośl i uschnie. Potem ją zbierają i wrzucają w ogień, i płonie. Jeżeli we Mnie trwać będziecie, a słowa moje w was, to proście, o cokolwiek chcecie, a to wam się spełni. Ojciec mój przez to dozna chwały, że owoc obfity przyniesiecie i staniecie się moimi uczniami».


To trwanie w Jezusie wydaje się tak naprawdę największym heroizmem. Tak wiele spraw wokół nas chce od Niego oderwać, nadać naszemu życiu inny kierunek...no właśnie, ale jaki? Bezowocny.
Porównanie do winorośli, nawet jeśli ktoś nie widział nigdy winorośli, to dziś w dobie internetu może łatwo zobaczyć zdjęcia i poczytać o uprawie winorośli, jak bardzo jest wymagająca. 
Kiedy mieszkałam w Jerozolimie, w naszym ogrodzie był piękny wielki baldachim z winorośli, który chronił nas w lecie od słońca i od ciekawskich oczu turystów przechadzających się po murach jerozolimskich (zdjęcie właśnie z naszej winorośli w Jerozolimie). Obecnie, mieszkając na Morawach, znów dość bliski jest mi temat winnic, choć już od innej strony.
Ostatnio natrafiłam na przepiękne zdjęcia, które jednak ukazują troskę winiarzy o ich winnice, ponieważ spadła dość nisko temperatura a groziło to zmarźnięciem winorośli i porozstawiano ogniska pomiędzy krzewami aby ogrzać winnicę. Widok piękny, ale zatrważające, jak łatwo można stracić tegoroczne owoce.
A jak dba o nas Bóg? Pamiętajmy, że latorośl nie może przynosić owocu sama z siebie.

https://wszczecinie.pl/dramatyczna-walka-plantatorow-winorosli-z-przymrozkami-armagedon-jestesmy-przerazeni/47692

Komentarze