Or Jeruszalaim - Lights Festival - אור ירושלים

-
Niestety z braku wiadomości nie wiem skąd jest idea organizowania Festiwalu Świateł co roku w Jerozolimie, a ściślej, na Starym Mieście. Co roku pojawiają się jakieś nowe pomysły na figury świetlne...W tym roku można zobaczyć dziwne kwiaty porozwieszane po ulicach, drzewka, gwiazdy, teatry oświetlonych postaci, albo film animowany wyświetlany na Bramie Damasceńskiej. To kilka dni, od 15 do 22 czerwca, kiedy można zauważyć tłumy ludzi przechodzących przez Stare Miasto nocą, bo trwa to od 20.00 do 24.00 przez te dni. Ładne, ale jak na Stare Miasto to muszę przyznać, że tu nie pasuje. Tym bardziej, że nie ma ścisłego nawiązania do charakteru miejsca...brak mi jakiejś sakralności w tym, to co można zauważyć tu na co dzień, pomimo straganów z pamiątkami. Ten festiwal jest jakby taką ingerencją w życie miasta. O wiele bardziej pasowałby mi na Nowym Mieście...No ale i ja jednak skusiłam się na spacer i kilka ujęć tego co widziałam.

Komentarze