Ziemia św. w ziemi częstochowskiej

No nie myślałam, że zdarzy mi się tak wiele mówić o Ziemi św. po moim przylocie do Polski. Nie podejrzewałam,  że wśród ludzi jest tak wiele zainteresowania tamtym światem tak bogatym w świętość i mnogość kultur, bogactwo mentalności ... Jak bardzo chciałabym móc tam zabrać wszystkich! Nie chodzi tylko o zobaczenie tych wszystkich miejsc świętych dla Żydów, chrześcijan i muzułmanów. Dla mnie doświadczenie świętości Ziemi św. wiąże się nierozerwalnie z doświadczeniem dobroci ludzkiej bez względu na wiarę, na wyznanie... Bóg mieszka w ludzkich sercach, nawet jeśli oni sami czasem nie zdają sobie z tego sprawy, i przez swoją dobroć sprawiają, że ta obecność Boża jakby "przeszczepia" się w serca tych, którzy doświadczają tego dobra od nich...
Spotkała mnie ogromna łaska, że jako przewodnik grup pielgrzymkowych mogę tam powracać co jakiś czas dzieląc się z innymi tym dobrem, którego sama zaznałam właśnie tam.
Teraz jednak czeka mnie krótka przerwa na ułożenie przełożeńskiego życia i obowiązków...ale na jesieni znów powrócę do "domu".

Ale jeśli ktoś pragnie powspominać lub posłuchać trochę o Ziemi św, życiu am, zapraszam do audycji, jakie udało mi się zrealizować z pomocą dobrych ludzi. Można je znaleźć na stronie archiwum Radia Jasna Góra:http://archiwum.radiojasnagora.pl/audycja?tytul=Jerozolimskie%20kamienie%20przy%20Via%20Dolorosa, pod tytułem: Jerozolimskie kamienie przy Via Dolorosa.

Komentarze