Pokarm, który nie przemija

W poprzednim poście zamieściłam informację o nowej inicjatywie zainaugurowanej przez s. M. Aleksandrę. Inicjatywa ta zaangażowała nie tylko nasze siostry takie jak s. M. Damaris Suchenię, naszą obecną przełożoną prowincjalną, s. M. Iwonę Kopacz, s. M. Judytę Pudełko, znaną już w środowisku biblijnym, s. M. Dolores Nowak czy piszącą te słowa, ale także genialnych kapłanów. Między innymi księdza profesora Adama Kubisia, który w bardzo syntetyczny sposób ukazuje zapowiedź Eucharystii już w Starym Testamencie ale także w Nowym Testamencie, w wydarzeniu rozmnożenia chleba: https://soundcloud.com/user-212034704/08-jeszcze-nie-rozumiecie
Kotel, Mur Zachodni Świątyni Jerozolimskiej
Osobiście bardzo polecam książkę "Jezus i żydowskie korzenie Eucharystii"  Brant Pitre, z przedmową genialnego Scotta Hahna. Ukazuje ona coś, co dla mnie było odkryciem niesamowitym, a o czym mówi wiele ks. Adam Kubiś. Otóż chodzi o chleby pokładne czy chleby twarzy, które dla nas chrześcijan od razu przywodzą na myśl Chleb Eucharystyczny. Nie będę tu streszczała książki ale odsyłam do wypowiedzi ks. Adama...

Komentarze

  1. Bardzo dziękuję za polecenie książki Branta Pitre, w niezwykły sposób przybliża on i pogłębia rozumienie Eucharystii. Jestem pod wrażeniem powiązań Eucharystii i Paschy żydowskiej, z czego do tej pory nie zdawałam sobie sprawy. Bardzo wiele zyskałam też duchowo czytając książkę "Czwarty Kielich" Scotta Hahna, gorąco ją polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie przeczytałam tej książki. Dziękuję za podzielenie się tą refleksją.

      Usuń

Prześlij komentarz